Questionmark?

 
Varför läser man bloggar? Har tänkt på denna fråga jättemånga gånger. Jag själv läser extremt många bloggar, oftast dagligen, men varför egentligen. Läser både modebloggar och livsstilsbloggar, men tänk vad mycket tid jag lägger på att läsa om någon annans liv istället för att leva mitt egna. Anledningen till varför jag skaffade en blogg var för att ha ett ställe där jag samlar mig inspiration, tankar, bilder och mitt liv, ja precis som en dagbok. Jag tror att många, inklusive mig själv, går in på bloggar för att bli inspirerade. Men jag tror att det är viktigt att komma ihåg att många bloggare, framförallt de största, målar upp ett perfekt liv som de visar upp. Detta är helt förståeligt, jag menar, det är mycket roligare att läsa om en människa som är glad, framgsrik och upplever massa olika saker, än en person som egentligen har ett vanligt liv med jobb eller skola 8-17. Det viktigaste är att man inte glömmer att till och med Kenza har problem som kommer upp ibland, och ibland känner Elin Kling samma klädpanik som oss andra på morgonen, en blogg är bara en polerad bild av ett liv, de bästa i ens vardag. Glöm inte det. 
Xoxo



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback