Makeup

Det här är sminket jag använder till vardags:

1. Consealer, Cover All Mix från Make Up Store. Den gula använder jag på röda fläckar, den röda under ögona och den mer hudfärgade använder jag för att täcka ojämnheter. Hade hört mycket om denna consealern så ville pröva den, tycker om den och rekommenderar den men var försiktiga så att ni inte tar för mycket för den är väldigt teckande.

2. Foundation, Maybelline Dream Matte mousse i färgen 021 Nude. Gillar att detta är en väldigt lätt och inte speciellt teckande foundation.

3. Puder, Isadora Mineral Powder i färgen 04 Medium Beige. Tar lite, lite över min foundation.

4. Blush, Maxfactor Flawless Perfection 235 Chestnut. Ett gansk mörkt rosa rough med lite skimmer. Föredrar att använda det på vintern, letar just nu efter ett lite ljusrosa, aprikosfärgat som passar bättre till vår och sommar.

5. Ögonbrynspenna, HM Light Brown. Gillar denna färgen starkt på mig eftersom den är ganska lik min riktiga ögonbrynsfärg. Gillar mina egna bryn och dess färg, använder bara ögonbrynspenna för att jämna ut. Denna pennan är super, och inte minst för det billiga priset!

6. Mascara, Loreal Voluminous Carbon Black. Den bästa mascaran som jag har prövat, förutom min mammas Chanel, men den är alldeles för dyr för min budget, denna kommer dock inte långt efter! Köpte den på HM på extrapris, tror den bara kostar ca 70kr. Så billigt för en mascara som dessutom är mycket bättre än de flesta andra som jag har prövat.

7. Foundation och puderborste, HM.
Roughborste, Loreal.
Till consealern använder jag en mindre borste (inte med på bilden), från märket BarryM.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback