Make me up.

        
                                      1.                                                                                       2.
STEG 1: SKULPTERA
Jag använder mig av två foundations. En som är aningen ljusare än min egen hudton och en som är rejält mycket mörkare i nyansen. Börja med att applicera den mörkare med en foundationpensel likt en 3:a i ansiktet (se bilden). Börja vid tiningen, ner under kindbenet för att avsluta under käken. Gör sedan samma sak med den ljusa fast i pannan, under ögonen och längst med käkbenet. Använd dig sedan av en tjockare rundborste och sudda ut linjerna. Avsluta med att fixera maken med ett transparent puder. Avsluta med ett brunpuder, exakt samma procedur som du applicerade den mörka foundationen.

STEG 2: FINISH OCH LYSTER
Förstärk kindbenen ytterligare genom att addera lyster. Jag använder mig av Nars Highlighter. Applicera produkten med en pensel på kindbenes högsta punkt, under ögonbrynet, längst näsbenet (för att ge en illusion av en rakare och smalare näsa), i mitten på pannan, i ögonvrån och mitt på hakan (se bilden). Fixera den krämiga highlightern med en highlighter i puderform. Detta gör att ljuset faller på dessa punkter. Perfekt om du har problemhy och vill rikta om fokus.

Hittade denna tutorial på Petras blogg och ska försöka mig på den en dag, har nämligen på senaste tiden blivit riktigt sugen på att skaffa mig en highlighter!  Kram 


 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback