Now's the time!

Efter ett helt sommarlov där man har sluppit rutiner och måsten (vilket vi har varit värda), så känner jag att det är god tid att ta tag i träningen igen! Tips för att komma igång med träningen:
 
- Sätt upp ett träningsschema för veckan som du SKA följa. Allt handlar om planering och prioritering, att säga att man inte har tid är en lögn och den ända personen som drabbas är du;) För mig som har tränat mycket förrut är målet att träna tre till fyra gånger i veckan.
 
- Sätt upp ett mål! Att slå tiden på din joggingrunda, att orka spring lite längre, göra ett rep mer, träna en extra dag. Med ett mål blir det så mycket lättare att veta du siktar efter.
 
- Träna med andra! Gå långa promenader med kompisar, ta en joggingrunda eller ta ett pass på gymmet. Ni hinner umgås, snacka och dessutom peppa varandra. Detta gör träningen så mycket roligare och enklare!
 
- Köp nya träningskläder! Här är jag själv jättedålig och använder bara mina stora gamla handbollströjor, men det trivs jag i och därför ska jag köra på det! Köp något som gör att du känner dig bekväm och inte hindrar dig från att köra på.
 
Drick vatten! En av de vikigaste punkterna som jag försöker att bli mycket bättre på. Vatten förhindrar huvudvär (vilket jag lider av ofta) och är skönhetstipset nr 1.
 
-Belöning. Unna dig själv något du har velat ha länge när du har klarat av att hålla schemat hela veckan. Belöningen kan vara allt från den nya jackan du har velat ha länge, till ett gott choklad, bio mm.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback